Aquesta setmana anterior el Vicens i l’Oscar de l’AE Blancafort i el Marc i l’Enric de Reus vàrem completar el recorregut de la Carros de foc en la seva modalitat OPEN, és a dir, no competitiu, paset a paset, poc a poc i bona lletra…

El dimecres vàrem enfilar cap a Arties on, despres de deixar el cotxe, vàrem caminar 45min. fins pujar al Refugi de Restanca on l’endemà iniciàvem el trajecte. Ens esperaven quatre caminades amb previsió de tot el dia de durada on s’aixecàvem a les 6:00, esmorzàvem a les 7:00, caminàvem durant el dia, sopàvem a les 19:00 i a les 22:00 a dormir per toc de silenci als refugis. En total uns 55 km amb un desnivell acumulat aproximat de 9200 metres.

1ª ETAPA. RESTANCA-VENTOSA-ESTANY LLONG

Començàvem pujant des de RESTANCA mateix i aviat els desnivells es van fer patents. El punt culminant, entre grans blocs de granit, el dur Collet de Contraix de 2745 metres, amb pluja inclosa a la part mes alta. Ja de baixada el Marc va patir una caiguda que li va afectar al turmell. Tot i així vàrem arribar al Refugi d’Estany Llong amb una baixada interminable.

2ª ETAPA. ESTANY LLONG-COLOMINA-JM BLANC

El Marc abandona el trajecte amb un turmell molt inflat, però amb possibilitats de recuperació. Afectats per la baixa, la resta vàrem continuar el trajecte fins a JM BLANC creuant estanys i rierols en tot el trajecte. A la zona de la collada de Saburó els grans blocs de granit vàren tornar a aparèixer amb una dura pujada també amb pluja que ja no vàrem deixar fins al refugi JM BLANC, sens dubte el millor refugi emplaçat en una lloc espectacular des del punt de vista visual.

3ª ETAPA. JM BLANC-MALLAFRÉ-AMITGES

L’etapa mes relaxada i agradable. Destaquem la baixada des del Coll de Monestero, on quasi sense buscar-ho es feia una baixada trepidant i divertida. Ja a la vall fins al refugi de Mallafré l’espectacle visual es patent en un llarg recorregut al costat del riu Monestero, per finalitzar pujant fins al refugi d’Amitges amb explosió d’alegria a l’arribada; el Marc es reincorporava al trajecte. Tarda de descans, sopar i a dormir per enfilar l’última jornada.

4ª ETAPA. AMITGES-SABOREDO-COLOMERS-RESTANCA

De nou amb el Marc, s’incorpora el Pepe i la seva gossa Duna al trajecte. Jornada un altre cop impressionant als sentits (habitual en tots els dies de trajecte). La ràpida caminada fins a Saboredo, ens fa guanyar temps en la resta de l’etapa. Parada a Colomers, cerveseta de recuperació i enfilem a la part mes alta de l’etapa amb els colls encadenats del Port de Ribereta i Port de Caldes. A partir d’aquí ja només quedava arribar sans i estalvi de nou a Restanca on vàrem celebrar l’arribada amb l’últim segell del forfet que acreditava que havíem completat el recorregut.